Soepele voorbereiding Thom! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Thom Bakker - WaarBenJij.nu Soepele voorbereiding Thom! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Thom Bakker - WaarBenJij.nu

Soepele voorbereiding Thom!

Door: Thom Bakker

Blijf op de hoogte en volg Thom

29 Maart 2017 | Nederland, IJsselstein

Ze noemen mij ook wel Thom, de man die een reis van 6 weken in 1 dag voorbereiden kan.

Nou is dit natuurlijk niet helemaal waar, maar iedereen die mij kent die weet wel dat ik uitstel, uitstel en nog eens uitstel. Waarom? Geen idee. Is het handig? Zeker niet. Het leidt ertoe dat ik vandaag, de dag voordat ik naar Cambodja ga, nog van alles moet regelen en vroeg moest opstaan. Vervolgens zit ik natuurlijk na het gedaan te hebben van een paar dingen gewoon weer wat anders te doen. Wel wat relevants natuurlijk, namelijk dit eerste reisverslag schrijven.

Ik heb er zin in. Heel erg veel. Het word voor mij de allereerste keer dat ik Europa uitga (als je Tenerife even niet meetelt) en dus word het voor veel een eerste keer. Ik heb ook zin in de kleine dingetjes die Cambodja me gaat bieden. Laatst bedacht ik me, ik ga ook allemaal dieren zien die ik dus nog nooit heb gezien!

Ik heb ook zin in het doen van het vrijwilligerswerk. Ik heb zin om voor de kinderen wat te betekenen, ze iets mee te geven en ze vooral iets te leren. Ik heb er voor gekozen om op Donderdag weg te gaan, Vrijdag aan te komen, het weekend te hebben om even aan de temperatuur te wennen en het land/de stad een beetje te verkennen, en dan Maandag beginnen met de introductie voor het vrijwilligersprogramma. Voor zover ik weet zijn er op dit moment 3 andere Franse vrijwilligers, die slecht Engels spreken en eigenlijk fungeren als 1 persoon. Fijn.

Ik hou deze eerste "blog-entry" maar even kort. Veel te doen, weinig tijd. Zometeen maar gaan inpakken en inchecken!

  • 29 Maart 2017 - 09:44

    Ruud:

    Mooi Thom: je eerste verslag en vol van goede zin!
    Het komt natuurlijk allemaal best in orde; in één of anderhalve dag kun je nog heel veel regelen en voor elkaar krijgen.
    Ik vind het fantastisch dat je op pad gaat naar onbekend terrein en je stort in een avontuur met een missie: kinderen helpen aan de andere kant van de aardbol, en dan ook nog bij 'mijn' goede doel!
    Volgens mij ga je heel veel mooie ervaringen opdoen en kom je met een lege portemonnee maar heel 'rijk' terug.....
    Succes en plezier, kerel!

  • 29 Maart 2017 - 15:51

    Betty:

    Hallo lieverd, wat een leuke intro!
    En hoe herkenbaar. Maar alles komt goed, iedereen helpt nog even een handje mee.
    Zelfs KLM zet het gecancellence vliegtuig van Bangkok naar Phnom Phenh voor je om!
    Je gaat een hele nieuwe ervaring tegemoet en zal rijker terug komen.
    Ik vind het geweldig dat je dit onderneemt en je hebt een mooie drive!
    Goede reis alvast en doe voorzichtig!

  • 29 Maart 2017 - 19:10

    Elke Gravenberch :

    Hoi Thom,

    Leuk geschreven! Ik zie je helemaal rondrennen. Maar het komt vast goed! Jij gaat vast goed bij die Fransen passen met jouw 'Franse slag'

  • 29 Maart 2017 - 22:50

    Femke:

    Leuk Thommie heel veel plezier en doe voorzichtig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Actief sinds 28 Maart 2017
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 89565

Voorgaande reizen:

30 Maart 2017 - 08 Mei 2017

Vrijwilligerswerk in Cambodja

Landen bezocht: